.

.

معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: مسابقه نجات تخم مرغ یا چالش جاذبه با هدف ایجاد انگیزه و بروز خلاقیت و نشاط و شادابی در دانشجویان به مناسبت روز دانشجو در محل موسسه برگزار شد..  

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه  مهندس مسلم حدیدی با اشاره به تاريخچه مسابقه نجات تخم مرغ بیان داشت: مسابقه نجات تخم‌مرغ يا چالش جاذبه اولين بار توسط ناسا و به منظور ساخت سازه‌هایی با قابلیت کمک رسانی به انسان در ارسال و پرتاب كاوشگرها به سياره‌هاي ديگر با توانایی حفظ سازه‌ها در درون  کاوشگر به نحوی كه پس از برخورد با سياره‌ها و اجرام آسماني بتوانند، ضمن كاستن سرعت، به سادگي و با حفظ تجهیزات  درونی، با كم‌ترين خسارت بر سطح سياره مورد نظر نشسته و به كاوش پرداخته و اطلاعات كسب شده را به زمين ارسال نمایند طراحی و اجرا شد. 

  وي خاطرنشان كرد این مسابقه هر ساله در کشورهای مختلفی از جمله آلمان، روسیه، ... و اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله آکسفورد، کمبریج، هاروارد برگزار می شود و در ایران نیز در اکثر دانشگاه‌ها مانند صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیراجرا شده است.

معاون پژ وهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه  در ادامه  با اشاره به اینکه مسابقه نجات تخم مرغ با حضور  55 تیم از رشته گروه های مختلف، به سبک آزاد و در قالب تیم های حداکثر چهار نفره  برگزار شد، گفت: براساس  شاخص هایی هم چون خلاقیت و نوآورری، سالم رسیدن تخم مرغ، حجم و وزن کم سازه، تخریب نشدن دستگاه حامل تخم مرغ بعد از سقوط، فرود در محدوده مشخص شده همراه با دقت پرتاب، زمان سقوط، خارج شدن تخم مرغ از سازه پس از برخورد با زمین بدون دخالت انسان و سالم ماندن آن ده تیم برتر معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

 

خوانده شده 3019

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک